Wednesday, November 28, 2012

TEMAN TEMAN YANG ISTIMEWA..........



Pada 25hb Nov 2012 yang lalu berlansung satu majlis hi tea bertempat di Dewan Banquet Kelab Taman Tasik Perdana KL.
Majlis itu sangat istimewa kerana buat pertama kalinya saya telah dapat showcase kan teman2 istimewa saya yang terdiri dari kalangan OKU cacat penglihatan yang sangat berbakat dalam bidang musik dan cabang2 lain saperti nyanyian ,bermain alat musik dan juga pengacaraan.

Di majlis ini saya telah berjaya menjemput penggiat seni tanah air yang terdiri dari KP RTM, KP JKKN,Pengarah Musik RTM ,Presiden KARYAWAN, AJK SENIMAN , PENGERUSI COPYRIGHTS ASSC MALAYSIA, dan tidak ketinggalan artiste dermawan saperti Dato DJ D ave, dan teman lama saya saorang produser rancangan2 hiburan TV yang terkenal Zohra Batishda yang masih aktif menerbitkan rancangan2 hiburan untuk stesyen2 TV.

Program pada petang itu di susun secara santai dan tetamu2 yg membeli meja dan yang dijemput khas serta yang di taja sebaik masuk ke Dewan terus mnjamu selera, tidak ada protokal saperti majlis2 yang biasa diadakan di Malaysia. Petang itu terlancarlah sudah satu TABUNG KESENIAN BAGI ORANG2 CACAT PENGLIHATAN yang akan diurus olih MAB selaku badan induk yang mengendalikan OKU cacat penglihatan di negara ini.
Dengan adanya Tabung ini nanti dapatlah bakat2 yang ada dikalangan OKU2 CACAT PENGLIHATAN ini di asah dan di kembangkan agar mereka ini dapat berkecimpung di dalam industri hiburan tanah air dengan lebih rancak lagi.

Semasa saya merancang untuk mengadakan majlis yang sederhana tapi bermaana ini asasnya ialah untuk membuktikan bahawa teman2 istimewa saya ini tidak harus terpinggir dan saya tidak mau lagi melihat mereka terhad penglibatannya di pasar2 malam dan di pinggir2 jalan bermain musik dan menyanyi dan sering dianggap olih masyarakat sebagai PEMINTA SEDEKAH. Yang peliknya jika saorang yang tidak cacat bermain musik memetik guiter atau lain2 alat musik di pinggir2 jalan mereka di anggap BASKING dan di panggil sebagai ARTISTE jalanan dan menjadi kebanggaan pula. Adakah ini adil.............. Ayuh kita mengorak langkah untuk mengubah persepsi dan paradigma ini. Teman2 saya ini memang sungguh istimewa dan mesti diberi ruang dan peluang untuk mengasah bakat mereka. Saya yakin ini akan berlaku sekurang2nya program yang telah mereka persembahkan petang itu telah membuka mata dan hati orang2 penting dalam industri walaupun tidak semua yang saya jemput sudi hadir atas bermacam alasan .....

Kita tunggu tahun 2013 nanti pasti mereka akan dapat dilihat di kaca2 TV atau di dengar di Radio2 walaupun tidak akan berpeluang untuk menang apa2 award dalam industri hiburan yang memang terkenal dengan sikap terlalu taksub dengan kecantikan itu..........





























No comments:

Post a Comment