Saturday, November 2, 2013

PERTANDINGAN NASYID PELAJAR2 ISLAM GURNEY TRAINING CENTER MAB

Pada hari Sabtu 26 Nov yang lalu aku telah dijemput untuk merasmikan pertandingan nasyid di dewan MAB Bricfields KL dimana 6 kumpulan yang terdiri dari Remaja OKU cacat penglihatan telah mengambil bahagian.Program ini adalah anjuran Persatuan Pelajar2 Islam yang diketuai olih DINIE selaku Pengerusinya.

Majlis yang meriah dan sungguh bermaana itu telah di hadiri olih ramai OKU cacat penglihatan saudara mara dan teman2 mereka.Aku telah menjemput khas pada hari itu saorang event manager Sdr Yuan yang berpengalaman dalam menganjurkan progaram untuk remaja .
Sepanjang program berlansung aku dapat lihat betapa terujanya beliau menonton setiap persembahan.Betapa tidak setiap kumpulah telah mempersembahkan nanyian lagu2 nasyid dan bertemakan ketuhanan dengan sungguh hebat di mulai dengan selawat zikir dan lakunan serta tazkirah.

Sebelum ini aku belum pernah menghadiri satu pertandingan serupa dgn ini dan ada kalanya peserta2 telah menyanyi dengan penuh penghayatan sehingga aku dan audiens menitiskan air mata.Kata Sdr Yuan peserta telah berjaya meniupkan Roh dalam lagu2 yang disampaikan mereka.

Setinggi2 tahniah kepada Dinie dan AJK nya yang telah berkerja bertungkus lumus berhari2 untuk menjayakan majlis tersebut.
Majlis juga telah dihiburkan olih kumpulan An Nur yang terdiri dari lima orang jejaka oku cacat penglihatan juga yang memang sudah dikenal ramai diketuai olih Dinie sendiri.Kumpulan istimewa ini memang terkenal dgn kemerduan suara dan cara penyampaian yang kreatif dan pernah membuat persembahan dalam TV Alhijrah.

Menyedari kehebatan mereka ini aku bercita2 hendak mempromosikan mereka dimana2 stesyen TV malang nya setakat ini masih belum berjaya menembusi Stesyen2 saperti TV1 TV3 TV 9 dan Astro. Mungkin akhirnya nanti aku akan mengadakan satu inisiatif dengan mahasiswa mahasiswi dari salah satu IPT untuk merakamkan mereka dan upload ke U Tube. Mungkin ini saja caranya aku dapat menghebahkan kehebatan bakat mereka ke khalayak ramai.Aku berdoa agar ALLAH memakbulkan hasrat murni aku ini kerana remaja ini sememangnya bolih dijadikan tauladan kepada remaja Malaysia yang kadang2 lupa dan alpa untuk mensyukuri nikmat penglihatan yang dikurnia ALLAH swt.AMIN

No comments:

Post a Comment